top of page
  • Yazarın fotoğrafıAHMET EMRE ARI

Ketojenik Diyet nedir


Giriş

Ketojenik diyet, onlarca yıldır uygulanan popüler bir kilo verme planıdır. Keto, vücudunuzun ana yakıt kaynağı olarak karbonhidrat yerine yağ kullanmanın metabolik süreci olan ketozisin kısaltmasıdır. Vücudunuzun enerji için depolanmış yağı kullandığı oruç tutmaya benzer ve aynı zamanda kan şekeri kontrolü, sağlıklı cilt ve saç büyümesi, artan enerji seviyeleri ve daha fazlasına yardımcı olabilir. Hala ikna olmadınız mı? İşte denemek isteyebileceğiniz bazı nedenler:



Bölüm: Ketojenik diyet nedir?

Ketojenik diyet, 1920'lerden beri çocuklarda epilepsi tedavisinde kullanılan yüksek yağlı, düşük karbonhidratlı bir diyettir. Ayrıca insanların kilo vermelerine ve sağlıklarını iyileştirmelerine yardımcı olmak için de kullanılmaktadır.

Ketojenik diyet bazen ketozisin kısaltması olan "keto" olarak adlandırılır. Bu planda, günde yaklaşık 25-50 gram karbonhidrat yersiniz (karbonhidrat toleransınıza bağlı olarak), ancak kalorilerinizin %20'sinden fazlası herhangi bir karbonhidrat kaynağından gelmemelidir. Kalorilerinizin geri kalanı et, balık, yumurta ve peynir gibi protein ve yağ kaynaklarından; kuruyemişlerden/tohumlardan; ıspanak veya lahana gibi anarşik olmayan sebzelerden; avokadodan (bir miktar karbonhidrat içerdiği için bazı insanlar tarafından dikkatle yenir) gelecektir.



Bölüm: Ketojenik Diyet Ketojenik Diyet Türleri

Farklı ketojenik diyet türleri vardır. En yaygın olanı düşük karbonhidrat, yüksek yağ (LCHF) diyetidir. Bu diyet türü "klasik" veya "geleneksel" ketojenik diyet olarak da bilinir.

İkinci tip ketojenik diyet ise yüksek karbonhidrat, düşük yağ (HCLF) diyetidir. Bu diyet türünün diyabetli ve aşırı kilolu veya obez kişiler için bazı faydaları olduğu gösterilmiştir, ancak nöbetlere hiç yardımcı olmuyor gibi görünmektedir. Aslında, bu çalışmalar HCLF uygulayan çocukların LCHF uygulayanlara göre daha fazla yan etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur!

Üçüncü bir seçenek ise orta zincirli trigliseritler (MCT'ler) olarak adlandırılan ve tek başına levetirasetam veya topiramat gibi diğer ilaçlara yeterince iyi yanıt vermeyen bazı epilepsi hastası çocuklarda nöbetleri azalttığı tespit edilen ilaçlardır



Bölüm: Yeni Başlayanlar İçin Keto Diyeti

Ketojenik diyet yüksek yağlı, düşük karbonhidratlı ve orta düzeyde proteinli bir rejimdir. Başka bir deyişle, karbonhidrat alımınızı günde 20-50 gramla sınırlandırırken bol miktarda sağlıklı yağ (tereyağı ve hindistancevizi yağı gibi) tüketeceksiniz.

Ketojenik diyette tipik bir gün şunları içerebilir:

Kahvaltı: Ispanak ve avokado dilimleri ile tereyağında pişirilmiş iki yumurta; 1 ons çedar peyniri; 1/2 fincan sade kahve (yoğun kremalı)

Öğle yemeği: 4 ons otla beslenen dana burger köftesinin üzerine bir ons dilim çedar peyniri ve kızarmış soğan; sirke yerine limon suyu ile yapılan zeytinyağlı salata sosu ile hazırlanmış 1 fincan ıspanak salatası; 1/2 fincan dilimlenmiş domates

Akşam yemeği: 6 ons ızgara somon fileto, sirke yerine limon suyu ile hazırlanmış zeytinyağlı salata sosu ile 2 bardak sote ıspanak üzerinde servis edilir

Bölüm: Keto Diyetinin Artıları ve Eksileri

Ketojenik diyetin birçok artısı vardır, ancak aynı zamanda eksileri de vardır.

Artıları

  • Kalp hastalığı, kanser ve diyabet riskinde azalma (1)

  • Zihinsel berraklık ve ruh halinde iyileşme (2)

  • Kilo kaybı (3) * Enerji seviyelerinde artış (4)

Eksileri: Takip etmesi kolay değildir. Bu diyet planının sonuçlarını görmek istiyorsanız kararlı olmanız gerekir. Vücudunuz enerji için karbonhidrat veya glikoz yerine yağ yakmaya alıştığı için ilk birkaç hafta veya ay muhtemelen zor olacaktır.* Bu diyet planındaki yüksek yağ alımı nedeniyle ishale veya kabızlığa neden olabilir.* Böbrek problemleriniz varsa, bu tür bir beslenme planından kaçının çünkü bu organlarda komplikasyonlara yol açabilir



Paket servisi: Ketojenik diyet kilo vermenize yardımcı olmak için harika bir yol olabilir.

Özetle, ketojenik diyet yüksek yağlı, orta düzeyde proteinli ve düşük karbonhidratlı bir diyettir. Kilo vermenize ve sağlığınızı iyileştirmenize yardımcı olmak için kullanılabilir.

Kilo vermek veya sağlığınızı iyileştirmek istiyorsanız, ketojenik diyeti deneyin!

Tartışma

Ketojenik diyet kilo vermek ve sağlığınızı iyileştirmek için harika bir yoldur. Ketojenik diyetin geçici bir diyet olmadığını, daha ziyade uzun vadeli sağlıklı beslenme alışkanlıklarını teşvik eden bir beslenme şekli olduğunu unutmamak önemlidir. Bu diyet hakkında daha fazla bilgiyi web sitemizde bulabilirsiniz .

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page